ENG
Όλα τα έργα
Πίσω στην αναζήτηση

Kyrie Eleison Anatolikon

4min, Τρίο (1 μέρος)
Αντιγραφή URL σελίδας

Γνωριστήκαμε με τον Γιάννη Παπαδόπουλο μέσω του ίντερνετ. Η γνωριμία μας σύντομα έφτασε στο να μου προτείνει (ή μάλλον να προτείνουμε ο ένας στον άλλο) να γράψω ένα κομμάτι με θέμα το «Κύριε Ελέησον» για ένα happening, στη Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας. Κύριε Ελέησον Ανατολικόν, διότι θα παιχτεί διαδοχικά με το Εσπερινόν που συνέθεσε ο Peter Verdonck, βασισμένο στο Kyrie Εleison από την Missa Pappae Marcelli του Παλεστρίνα. Το δικό μου βασίζεται στο παραδοσιακό γνωστό τοις πάσι, που ακούγεται στις εκκλησιές μας – πιστεύω ότι κάτι θα θυμίσει σε όσους Έλληνες της Αμβέρσας βρεθούν στην εκδήλωση. Η ιδέα του Γιάννη Παπαδόπουλου: μια γραμμή στο πάτωμα της αίθουσας θα συμβολίζει το όριο Ανατολής-Δύσης. Πάνω στη γραμμή θα κάθονται οι μουσικοί: βαρύτονο σαξόφωνο, τσέλο, κοντραμπάσο. Οι μουσικοί κοιτώντας προς Δυσμάς, όθεν το κοινό – απέναντί τους – προς Ανατολάς, θα ερμηνεύσουν το Ανατολικόν Κύριε Ελέησον. Κατόπιν το κοινό θα περάσει τη γραμμή-όριο, οι μουσικοί θα κάνουν μεταβολή, και κοιτώντας προς Ανατολάς, θα ερμηνεύσουν το Esperinon Kyrie Eleison, του Peter Verdonck. Ο Πέτερ, με την διπλή ιδιότητα του ερμηνευτή και του συνθέτη, εποπτεύει τις μουσικές πρόβες – εγώ όπως πάντα στο Λεκανοπέδιο, μιμούμενος τον [σοφό] Σωκράτη. Με επαγγελματισμό και προπάντων με ευαισθησία, ο Πέτερ [τον οποίο δεν γνωρίζω (ακόμα) προσωπικά] ηχογράφησε σε μία πρόβα το κομμάτι μου, και μάλιστα σε δύο εκδοχές, μία στο τέμπο που ορίζω στην παρτιτούρα, και μία πιο αργή, διότι έτσι του φάνηκε καλύτερο. Και μου τις έστειλε να ακούσω ποια προτιμώ. Οι ερμηνευτές, πάντα το λέω, τις περισσότερες, αν όχι όλες τις φορές, έχοντας ακονισμένο από την πράξη το αισθητήριό τους, όταν είναι καλοπροαίρετοι κάνουν τις πιο εποικοδομητικές ερμηνευτικές προτάσεις, αναδεικνύοντας το έργο. Φυσικά και προτίμησα την εκδοχή του Πέτερ...

(Ο συνθέτης για το έργο)

Επιπλέον χαρακτηριστικά έργου

Incipit (τα πρώτα μέτρα της παρτιτούρας)
Όργανα Βαρύτονο σαξόφωνο, Βιολοντσέλο, Κοντραμπάσο
Επίπεδο δυσκολίας Μέτριας δυσκολίας
Εκπαιδευτική βαθμίδα 2η Mέση / Aνωτέρα / 1ο ή 2ο έτος ΑΕΙ
Εκπαιδευτικοί στόχοι Altissimo φθόγγοι, Glissando/bend, Αλλοιώσεις, Άλματα διαστημάτων, Εναλλαγές δυναμικών, Εύρος δυναμικών, Μέτρα σύνθετα, Ποικιλία παύσεων, Ποικιλία ρυθμικών αξιών, Φράσεις legato
Α' εκτέλεση

Βασιλική Ακαδημία Καλών Τεχνών της Αμβέρσας, συναυλία με τίτλο «Εσπερινόν-Ανατολικόν», 18 Δεκεμβρίου 2013, βαρύτονο σαξόφωνο: Peter Verdonck, βιολοντσέλο: Iris Thissen, κοντραμπάσο: Benjamin Heymans

Έκδοση αδημοσίευτο, επικοινωνία με τον συνθέτη: george.hatzimichelakis@gmail.com
Διασκευαστής -
Ανάθεση Γιάννης Παπαδόπουλος (εικαστικός/περφόρμερ)
Αφιέρωση -
Διακρίσεις -
Οπτικοακουστικό υλικό youtu.be/lL24GDJEQhc

Άλλα έργα του συνθέτη

-
Τελευταία επεξεργασία 2024-01-14 00:44:16

Σχετικά έργα βάσει ενορχήστρωσης

Al Piedi del Gigante, op.172Νικολάου Δημήτρης / 1999Trio for saxophone, piano and bass guitarΚυριακάκης Γιώργος / 1993Hazy MoonlightLillios Elainie / 2016Τρίο (Σφέτσας)Σφέτσας Κυριάκος / 1994Trio (Aρχοντίδης)Αρχοντίδης Μιχάλης / 2003

Σχετικά έργα βάσει επιπέδου δυσκολίας

Adagio and AllegroΜπεράτης Πέτρος / 2010Κουαρτέτο σημαιν-όντωνΡισβάς Χαράλαμπος / 2018The mirror Κεραμάρης Κανάρης / 2008MicroformasTsilicas Jorge / 1979InstantΝασοπούλου Ασπασία / 2009
TOP