Πίσω στην αναζήτηση
Great Music of the Masters: 50 Interpretive solos without accompaniment
Αντιγραφή URL σελίδας
H παρούσα συλλογή των πενήντα έργων παρουσιάζει ένα ρεπερτόριο από υλικό για σόλο όργανο μέτριου ή σχετικά δύσκολου επιπέδου (με ελάχιστες εξαιρέσεις πολύ δύσκολου επιπέδου). Ο συγγραφέας-επιμελητής μελετά και χρησιμοποιεί το υλικό στη διδασκαλία του και γνωρίζει πως αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλα τα όργανα. Τα έργα που περιλαμβάνονται στη συλλογή εκτείνονται χρονικά από τη Μπαρόκ και Κλασική περίοδο μέχρι το σήμερα. Στόχος είναι να παράσχουν στον μουσικό εξοικείωση με ένα εύρος διαφορετικού αισθητικού ύφους και κουλτούρας. Επίσης, το βιβλίο μπορεί να λειτουργήσει σε συνδυασμό με το καθιερωμένο εκπαιδευτικό υλικό και αναλυτικό πρόγραμμα των μουσικών σπουδών ή άλλων μουσικών βιβλίων. Τα περισσότερα από τα έργα που επιλέχθηκαν είναι οι ευκολότερες κινήσεις μεγαλύτερων έργων. Αρκετά από αυτά είναι οι αργές κινήσεις (των έργων). Σε αυτές τις κινήσεις ο σπουδαστής μαθαίνει να αναλύει τις παραμέτρους της φράσης και ο πιο έμπειρος να ερμηνεύει τη φράση σε βάθος. Μεγάλη φροντίδα δόθηκε στο γεγονός ότι στα περισσότερα έργα υπήρξε επιμέλεια στη φρασεολογία (δυναμικές, αρθρώσεις) με σεβασμό στην αισθητική της ιστορικής περιόδου. Συνεπώς η υποκειμενική παρέμβαση στη φρασεολογία εναπόκειται στην ερμηνευτική δεινότητα του εκτελεστή και στις κατευθύνσεις του δασκάλου του δημόσιου ή ιδιωτικού μουσικού εκπαιδευτικού ιδρύματος. (Ο συγγραφέας πιστεύει ότι ο μουσικός οφείλει να παρεμβαίνει στις αρθρώσεις). Η συμβολή του συγγραφέα ως προς τις 47 διασκευές του βιβλίου:
1. Προσεγμένη επιμέλεια φρασεολογίας και αρθρώσεων σε έργα διαφορετικής αισθητικής σε μια χρονική περίοδο άνω των τριακοσίων ετών.
2. Προσαρμογή μερών μεγάλων έργων με διεύρυνση ή ελάττωση του μουσικού κειμένου.
3. Tροποποιήσεις με ελάχιστες παρεμβάσεις.
4. Περιορισμένη επιμέλεια (αναθεώρηση) και μορφοποίηση έργων διαφορετικών εποχών.
5. Περίτεχνες τρίλιες και διανθισμένα μελίσματα.
6. Κατάργηση των μεγάλων παύσεων και ενσωμάτωση των tutti με σκοπό την επίτευξη μεγαλύτερης μελωδικής συνέχειας.
7. Mελισματική επιμέλεια των μελωδικών γραμμών ή αναδόμηση για πρακτικούς και τεχνικούς λόγους με απόλυτο σεβασμό στις αρχές και στις προθέσεις του συνθέτη. Η σκοπιμότητα της παρέμβασης αφορά κυρίως την ιδέα να μπορούν τα έργα να παιχτούν από διάφορα όργανα (δηλ. χωρίς προβλήματα στην έκταση της φωνής).
8. Τρεις αυθεντικές συνθέσεις (αρ. 48, 49 & 50) γράφτηκαν ειδικά για αυτό το βιβλίο από τον συγγραφέα-επιμελητή.