ENG
Όλα τα έργα
Πίσω στην αναζήτηση

TV Magnesia

#109, 2020, Μαγαλιός Γιώργος, Ελλάδα
17min, Μικτό Σύνολο (4+) (1 μέρος)
Αντιγραφή URL σελίδας

Το έργο αυτό είναι γραμμένο για φλάουτο, κλαρινέτο σε σι ύφεση, σοπράνο σαξόφωνο, φαγκότο, βιμπράφωνο και μαρίμπα, δύο βιολιά, βιόλα, τσέλο, και κοντραμπάσο, και έχει διάρκεια περίπου δέκα επτά λεπτών. Αποτελείται από πέντε μέρη, τα οποία δεν είναι εμφανώς διακριτά μεταξύ τους. Η σύνθεση του έργου είναι εμπνευσμένη από την έννοια του μαγνητισμού και απομαγνητισμού, εξ ου και ο τίτλος του, την ιδιότητα δηλαδή κάποιων υλικών να ασκούν ελκτικές ή απωστικές δυνάμεις σε άλλα υλικά. Μαζί με αυτήν την έννοια, υπάρχει σε αυτό το έργο προσπάθεια απόδοσης σε σύνολο δωματίου του ήχου που δημιουργείται σε ένα πιάνο όταν κρατήσουμε πατημένα κάποια πλήκτρα του, αλλά χωρίς να ακουστούν οι φθόγγοι που θα παραχθούν, και παράλληλα πατήσουμε το πεντάλ, ώστε να απελευθερωθούν οι χορδές των οποίων τα πλήκτρα είναι πατημένα. Στο έργο υπάρχει έντονο το στοιχείο της ερωταπόκρισης μεταξύ ορχήστρας και βιμπραφώνου, ενώ σε αρκετά σημεία σολιστικό ρόλο έχουν συνδυασμοί οργάνων (συνήθως ανά δυάδες), σαν να πρόκειται για στοιχεία που έχουν απωθηθεί από τον μαγνητικό πόλο της ορχήστρας και έχουν μαγνητιστεί μεταξύ τους. Το πρώτο μέρος του έργου είναι εισαγωγικό, όπου αργά tutti της ορχήστρας εναλλάσσονται με το πρώτο σόλο του βιμπραφώνου. Στο δεύτερο μέρος υπάρχει ένα ομοφωνικό και πολυρυθμικό πλέγμα μεταξύ των πνευστών, το οποίο όμως καταρρέει υπό την «επίδραση» των εγχόρδων, και καταλήγει εν τέλει σε μια tutti ομοφωνική αρμονική δομή. Το τρίτο μέρος ξεκινά με ένα ακόμη σόλο του βιμπραφώνου, στο οποίο «κάνουν παρεμβολές» τα έγχορδα και τα πνευστά, ώσπου το σόλο αυτό εξελίσσεται σε μια μοιρασμένη μελωδία ανάμεσα σε όλα τα όργανα, «στριμωγμένη» σε ένα κοινό ρετζίστρο για όλα τα όργανα, στην οποία μελωδία, «κάνουν παρεμβολές» τα υπόλοιπα όργανα όσο διαρκεί το εκάστοτε σόλο, σαν παράσιτα του ραδιοφώνου, και τελειώνει με ένα μέρος μόνο με τα «παράσιτα» αυτά. Στο τέταρτο μέρος εμφανίζονται ομοφωνικά tutti των εγχόρδων, τα οποία επαναλαμβάνονται διαρκώς κι εμμονικά, αλλά δεν οδεύουν πουθενά, ώσπου εν τέλει διακόπτονται από το πέμπτο μέρος του έργου, στο οποίο παρουσιάζονται εκτενή σόλι σε δυάδες οργάνων, με ομοφωνικές παρεμβολές των υπολοίπων, και το έργο κλείνει με μια χειρονομία όμοια με αυτές του τέταρτου μέρους αλλά σε ρυθμική διαστολή.

(Ο συνθέτης για το έργο)

Επιπλέον χαρακτηριστικά έργου

Incipit (τα πρώτα μέτρα της παρτιτούρας)
Όργανα Σοπράνο σαξόφωνο, Βιολί, Βιόλα, Βιολοντσέλο, Κοντραμπάσο, Φλάουτο, Φαγκότο, Βιμπράφωνο, Κλαρινέτο σε Bb
Επίπεδο δυσκολίας Μέτριας δυσκολίας
Εκπαιδευτική βαθμίδα 2η Mέση / Aνωτέρα / 1ο ή 2ο έτος ΑΕΙ
Εκπαιδευτικοί στόχοι Αλλοιώσεις, Εύρος δυναμικών, Μέτρα σύνθετα, Παρεστιγμένα, Τρίηχα, Χρήση vibrato
Α' εκτέλεση

Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης, πτυχιακή του συναυλία του συνθέτη με τον τίτλο “Ok Boomer”, 20 Σεπτεμβρίου 2020, σοπράνο σαξόφωνο: Άρης Βήχας

Έκδοση αδημοσίευτο, επικοινωνία με το συνθέτη: georgemagalios1997@gmail.com
Διασκευαστής -
Ανάθεση -
Αφιέρωση -
Διακρίσεις -

Άλλα έργα του συνθέτη

-
Τελευταία επεξεργασία 2023-04-12 17:56:58

Σχετικά έργα βάσει ενορχήστρωσης

M/B for 6 playersΣαπουντζής Μιχάλης / 2005My condition exempts me, hommage à Rahsaan Roland KirkΤζώρτζης Νικόλας / 2014Το Σεπτέτο των ΦίλωνΓερεμπακάνης Μανώλης / 2004ΣκιαγραφίεςΜηνακάκης Στρατής / 2016TreillisΤζώρτζης Νικόλας / 2017

Σχετικά έργα βάσει επιπέδου δυσκολίας

Recollections for TheofilosΚωνσταντινίδης Ντίνος / 2001Ο Ραφτάκος των λέξεωνΔημητρόπουλος Αλέξανδρος / 2014ΖορμπάςΘεοδωράκης Μίκης / 1987Amfidroma IV, op.29Χλίτσιος Γιώργος / 2014Decision PathsΑνισέγκος Αντώνης / 2002
TOP