ENG
Όλοι οι συνθέτες
Πίσω στην αναζήτηση

Νασοπούλου Ασπασία

#66, Ολλανδία (1972)
Αντιγραφή URL σελίδας

Το κλασικό (μουσικό) υπόβαθρο της Νασοπούλου δίνει στο έργο της μια βαθιά και έντονη εκφραστικότητα του σήμερα. Η ποίηση αποτελεί πηγή έμπνευσης ενός μεγάλου αριθμού έργων της και είναι βασισμένη σε ποικίλους συγγραφείς του παρελθόντος και του παρόντος. Δουλεύοντας με αυτά τα κείμενα δημιουργεί τις ιδέες για τις μουσικές μορφές της, πολλές από τις οποίες είναι προσανατολισμένες στην τέχνη του θεάτρου.

Οι συνθέσεις της, που κυμαίνονται από σόλο και έργα συνόλου μέχρι χορό και φωνητική μουσική, αποκαλύπτουν ένα μεγάλο ηχητικό εύρος. Για παράδειγμα, στο έργο Five single breaths για ακορντεόν και ιαπωνέζικο sho, μπορεί κανείς ν’ακούσει τον απροσδόκητο συνδυασμό οργάνων ως μίξη ήχου και κρούσης.

«Η Νασοπούλου διακρίθηκε με βραβείο για το έργο της για κουιντέτο από φλογέρες Lelia Doura στην οποία συνδυάζει τις σύγχρονες τεχνικές σύνθεσης και ασυνήθιστους ρυθμούς με μεσαιωνικά κείμενα και τραγούδια. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργεί μια όμορφη σχέση με την παράδοση και το παρελθόν. Επίσης ιδιαίτερη είναι η μουσική που η Νασοπούλου συνέθεσε στο Nachtwerk, κύκλος ποίησης σε επτά μέρη του Micha Hamel, που ο ίδιος απαγγέλλει τους στίχους του μαζί με το DoelenKwartet. Με αδρές μουσικές χειρονομίες η Νασοπούλου τονίζει μια λέξη, ένα υποβόσκον μήνυμα, δίνοντας πάντα ζωτικό χώρο στον ερμηνευτή» (σχολιασμός Thea Derks για τα έργα Lelia Doura & Nachtwerk).

Στις συνεργασίες της με σκηνοθέτες, συγγραφείς, χορευτές, εικαστικούς καλλιτέχνες, σχεδιαστές και άλλους μουσικούς, εξερευνά τα σύνορα των επιστημών και των ειδών. Μεταξύ αυτών: Nicola Hepp, Horst Rickels, Oscar Hahn, Miranda Lakerveld, Micha Hamel, Henk van der Waal, Mehmet Polat, Kristjan Martinson, Michal Tsalka.

Η Νασοπούλου είναι από τον Ιανουάριο του 2021 η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του “het orkest de ereprijs”. Μαζί με την Fie Schouten επιμελείται από το 2019 τη νέα σειρά συναυλιών για τη σύγχρονη μουσική δωματίου “Nieuwe Noten Amsterdam” στο θέατρο Plein. Από το 2016 συντονίζει το Residency Composer's Treat, που φιλοξενείται από τη μη κερδοσκοπική οργάνωση Cultureland στο Buitenwerkplaats, Starnmeerdijk. Είχε την ιδέα, οργάνωση και διεύθυνση της σειράς εργαστηρίων “De komponenist” (2006-2009) στο ιστορικό Huize Gaudeamus (πρώην Walter Maas Huis).

Η Νασοπούλου διδάσκει πιάνο σε ωδεία στην Ελλάδα και στο Βρετανικό Σχολείο του Amsterdam περισσότερο από δύο δεκαετίες.

Τα έργα της Νασοπούλου έχουν ανατεθεί και εκτελεστεί διεθνώς από αναγνωρισμένους σολίστες και σύνολα σε συναυλίες και φεστιβάλ. Μεταξύ αυτών Ralph van Raat, Bram van Sambeek, Wishful Singing θηλυκό a cappella, DoelenKwartet & Micha Hamel (Ολλανδία), Joe Puglia, Seldom Sene Recorder Quintet, Adam Ørvad (Δανία), Trygve Brøske (Nορβηγία), November Music, Nederlandse Muziekdagen, έναρξη του 45ου & 48ου Διεθνούς Ποίησης Rotterdam, Φεστιβάλ Ολλανδικής Άρπας, Grachtenfestival, Εβδομάδα Μουσικής Gaudeamus, Φεστιβάλ Λαϊκής Μουσικής Haäpavesi, Glass Worlds-Hommages to Philip Glass Paris, Saxophone Festival Ferno, Nordic Historical Keyboard, Percussion Festival Paris, Concertgebouw, Van Μουσείο Gogh, Μουσείο De Pont, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, αίθουσα Iturbi Palau de la Musica, Βαλένθια, Πανεπιστήμιο UNAM του Μεξικού, Εθνικό Πανεπιστήμιο Chiao Tung, Ταϊβάν, Αίθουσα συναυλιών Gusman, Μiami. Η μουσική της Νασοπούλου μεταδίδεται στο Concertzender και το Radio 4 στις Κάτω Χώρες και σε σταθμούς στο Βέλγιο, την Ελλάδα και μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες. Πορτρέτα της δουλειάς της παρουσιάστηκαν σε βραδιές ταινιών και σε θεατρικές παραστάσεις όπως “Μeet the Composer”.

Το 2012 η Νασοπούλου διακρίθηκε με βραβείο από τον διαγωνισμό του εκδοτικού οίκου MCN & Donemus με το έργο Lelia Doura για το κουιντέτο Seldom Sene Recorder, βασισμένο στα τραγούδια “cantiga d'amigos”. Κέρδισε το 2014 το πρώτο βραβείο και το βραβείο κοινού του διαγωνισμού σύνθεσης Tristan Keuris Componisten Concours με το έργο Nanourisma για πιάνο, φλάουτο και φαγκότο. Το έργο Olinda για σόλο πιάνο επιλέχθηκε για τα “24Fingerprints” που ηχογράφησε ο Ralph van Raat για το συνέδριο Buma Classical Convention 2015 και παιζόταν για ένα μήνα στο διαδίκτυο στο ραδιοφωνικό πρόγραμμα 24Classics. Το κομμάτι JoHaKyu έλαβε τιμητική αναφορά στον Διεθνή Διαγωνισμό Classic Pure Vienna το 2019. Η Νασοπούλου εξελέγη μόνιμο μέλος της Ένωσης Ελλήνων Συνθετών το 2002 και είναι μέλος της Nieuw Geneco. Η μουσική της δημοσιεύεται από τον εκδοτικό οίκο Donemus.

Σπούδασε πιάνο (δίπλωμα με έπαινο από το Ωδείο του Πειραιά, 1981–94), σύνθεση (δίπλωμα με έπαινο στο Ωδείο Νίκος Σκαλκώττας στην τάξη του Μιχάλη Τραυλού, 1997–2001), και Γεωλογία (πτυχίο από το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, 1996). Συνέχισε τις σπουδές της στη σύνθεση (με υποτροφία από το Ίδρυμα Προποντίς) στο Κρατικό Ωδείο του Άμστερνταμ (Bachelor and Master’s degrees) με τους Wim Henderickx και Fabio Nieder (ειδίκευση: σύγχρονη μουσική σε σχέση με το σύγχρονο χορό) και ήταν καλεσμένη ερευνήτρια στο πανεπιστήμιο του Άμστερνταμ για το ακαδημαϊκό έτος 2005-2006 (Musicality of Bacchae by Euripides).

(“Βiography”, Anastasia Nasopoulou, ημερ. πρόσβασης 9 Ιανουαρίου 2021, http://www.nasopoulou.eu/about-me/biography)

Website(s) nasopoulou.eu

Έργα για σαξόφωνο

Rencontre op.6 (1999)
Balast (2004)
Power (2004)
Saturday to Friday (2004)
Existence (2005)
Here and There (2007)
Instant (2009)
Carousel of Fantasies (2015)
TOP