Πίσω στην αναζήτηση
Μπεράτης Πέτρος
Αντιγραφή URL σελίδας
Πιανίστας, συνθέτης, μουσικολόγος, διευθυντής χορωδιών και καθηγητής μουσικής. Γνώρισε τη μουσική μέσα από τεράστια δισκογραφία, αλλά και από μαθητεία σε αρκετά αθηναϊκά Ωδεία. Σπούδασε πιάνο (πτυχίο και δίπλωμα) με τη Φ. Ορφανίδου, τη Β. Βατικιώτη και τον Αλ. Τουρνάισσεν, ανώτερα θεωρητικά (πτυχία ωδικής, αρμονίας, αντίστιξης και φούγκας) με τους Σ. Ιωαννίδη, Ο. Ιωαννίδου, Ι. Καστρινό, αλλά και τους Μ. Κουτούγκο, Θ. Βαβαγιάννη. Μ. Παλλάντιο, Αμ. Αμαραντίδη, Α. Ευαγγελάτο, Μ. Δραγούμη, κλαρίνο με τον Χ. Φαραντάτο (ως μέση σχολή Ωδείου Αθηνών), φωνητική με τον Χ. Καρακατσούλη (πτυχίο ελαφρού τραγουδιού), τεχνική φλογέρας (την τελειοποίησε μόνος του), διεύθυνση χορωδίας (συμμετοχή στο 9ο Σεμινάριο “Kodaly”,1998).
Συνέβαλε αποφασιστικά στο πρώτο ανέβασμα της Όπερας της Πεντάρας των Μπρεχτ-Βάιλ (1975), συμμετείχε στις παραστάσεις του «Ερωτόκριτου» (Φεστιβάλ Παγκόσμιου Θεάτρου, Βιέννη 1976). Το 1980, η σύνθεσή του Αντάτζιο και Αλλέγκρο παίχτηκε με επιτυχία στην Αμερική. Έγραψε μουσική για τους Επτά επί Θήβας (Θέατρο Λυκαβηττού 1982). Έχει συνεργαστεί με ονομαστούς σκηνοθέτες (όπως ο Ζ. Ντασσέν, ο Σπ. Ευαγγελάτος, ο Γ. Τσαρούχης, ο Μ. Μπούχλης κα). Κατά διαστήματα, ασχολήθηκε με ποικίλες ραδιο-τηλεοπτικές μουσικές εκπομπές. Μεταξύ αυτών, η παρουσίαση της ιστορίας του ρεμπέτικου τραγουδιού στη Ραδιοφωνία της Φρανκφούρτης καθώς και η συγγραφή – παρουσίαση μουσικών εκπαιδευτικών εκπομπών, παράλληλα με τη συμμετοχή του στο καθημερινό «Ραντεβού το Μεσημέρι».
Έχει διακριθεί στη δισκογραφία ως ενορχηστρωτής (αλλά και ως συνθέτης, στιχουργός, χορωδός, πιανίστας, κλαρινετίστας, οργανίστας και εκτελεστής φλογέρας με ράμφος). Ως τραγουδιστής, έχει μετάσχει και στη χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (1985). Ως μαέστρος φωνητικών συνόλων έχει διευθύνει τη Χορωδία γυναικών Γκύζη (1983), τη Χορωδία «Μουσική Επιστήμη», με την οποία ηχογράφησε ψηφιακό δίσκο (FM Records 417) και εμφανίστηκε σε τηλεοπτικούς σταθμούς (1997-98).
Ως μουσικολόγος, είναι συνεργάτης στην Εγκυκλοπαίδεια «Υδρία», ενώ κατά καιρούς έχει παρουσιάσει και αναλύσει δημοφιλή μουσικά έργα (των Μπετόβεν, Σοπέν, δημιουργών του «μπαρόκ», Μ. Χατζιδάκι, κα). Ως καθηγητής πιάνου έχει παρουσιάσει (ανελλιπώς από το 1970) πολλούς αριστούχους μαθητές. Προσφάτως διδάσκει στο Ωδείο Ν. Σμύρνης και στη Μουσική Σχολή Σεπολίων (πιάνο, τραγούδι, χορωδία, φλογέρα, κλαρίνο, θεωρητικά). Επίσης, κατά το τελευταίο διάστημα, ασχολείται συστηματικά με τη σύνθεση και τη μεταγραφή έργων για πιάνο. Τέλος, ως συνθέτης, έχει βραβευτεί από το «Ευρωπαϊκό Κέντρο Δελφών» (1997) και τη ΧΟΝ (1998).
[Τάκης Καλογερόπουλος, Το Λεξικό Της Ελληνικής Μουσικής: Από Τον Ορφέα Έως Σήμερα (Αθήνα: Γιαλλέλη, 1998), 4: 258]