Πίσω στην αναζήτηση
Γωγιός Χαράλαμπος
Αντιγραφή URL σελίδας
Ο Χαράλαμπος Γωγιός (Αθήνα, 1977) σπούδασε με τους συνθέτες Φίλιππο Τσαλαχούρη και Δημήτρη Λιωνή. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έχει γράψει τις όπερες Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο (καλός) λύκος (1998), Πληγή, όπερα σε επτά γεύματα (2004, από το μυθιστόρημα Μοιραίο πάθος της Τζόζεφιν Χαρτ), Ένα σώμα (2007, από το διήγημα του Καμίλο Μπόιτο, παραγγελία της Πειραματικής Σκηνής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής) και άλλα έργα, στην πλειοψηφία τους μουσικοθεατρικά.
Είναι συνιδρυτής της εταιρείας μουσικού θεάτρου «Οι όπερες των ζητιάνων» με την οποία έχει διευθύνει, ενίοτε σε δικές του μεταγραφές, την όπερα του Τζουζέπε Βέρντι Τροβατόρε (BIOS, 2008), το μιούζικαλ του Νίκου Κυπουργού Σιωπή, ο βασιλιάς ακούει (BIOS, 2009–2010 και θέατρο Χυτήριο, 2011), τις οπερέτες του Θεόφραστου Σακελλαρίδη Η κόρη της καταιγίδος (Φεστιβάλ Αθηνών, 2011 και Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, 2013–2014) και Σατανερί (Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας, 2014), τις όπερες Yasou Aida! (Neuköllner Oper, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Φεστιβάλ Αθηνών, 2012), σύγχρονη διασκευή της Αΐντα του Βέρντι (έπαινος «Κάρολος Κουν¨ από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών) και AirRossini (Neuköllner Oper, 2013–2014), σύγχρονη διασκευή της όπερας Το ταξίδι στη Ρεμς του Τζοακίνο Ροσίνι, καθώς και δικά του έργα.
Η όπερά του Η Κοκκινοσκουφίτσα και ο (καλός) λύκος κυκλοφόρησε σε ψηφιακό δίσκο από την Ορχήστρα των Χρωμάτων και το λαϊκίστικο ορατόριό του Νέα Ελλάδα (The Making-Of) σε ψηφιακή έκδοση από το label ΦΥΤΙΝΗ.
Ως συνθέτης, αρχιμουσικός και μουσικός προετοιμαστής έχει συνεργαστεί με πλήθος θεσμών (Neuköllner Oper, Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Εθνική Λυρική Σκηνή, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Δημητρίων, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, BIOS, Εθνικό Θέατρο, Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, Θέατρο του Νέου Κόσμου, Ανοιχτό Θέατρο, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, dissonArt ensemble, ARTéfacts ensemble κ.ά.) και καλλιτεχνών (Θ.Αντωνίου, Ε.Γαβριηλίδης, Α.Δαρλάση, Α.Ευκλείδης, Ι.Ηλιοπούλου, Γ.Κακλέας, Μ.Κάλμπαρη, Ν.Κυπουργός, Σ.Λιβαθινός, Μ.Λογιάδης, Έ.Λυγίζος, Θ.Σαράντος, Σ.Σπυράτου, Μ.Τοπάλη, Ε.Τριβιζάς, Α.Τσελίκας, Β.Χριστόπουλος, Δ.Χρονόπουλος κ.ά.).
Ως μουσικολόγος έχει επιμεληθεί την πρώτη πλήρη έκδοση ελληνικής οπερέτας, της Κόρης της καταιγίδος (1923) του Θεόφραστου Σακελλαρίδη (υπό έκδοση από το Κέντρο Ελληνικής Μουσικής).
Ως αρθρογράφος έχει συνεργαστεί με τα περιοδικά “Highlights”, «ΕΦ», «Κοντέινερ», “The Books’ Journal”, τις διαδικτυακές εκδόσεις “classicalmusic.gr” και “Senses of Cinema”, καθώς και με το Ελληνικό Φεστιβάλ από το 2006 μέχρι σήμερα. Συνεργάζεται με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ως εισαγωγικός ομιλητής από το 2011 μέχρι σήμερα.
Υπήρξε υπεύθυνος σπουδών του Εργαστηρίου Μουσικού Θεάτρου του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Πάτρας από την ίδρυσή του ως το 2015. Διδάσκει στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και στο Ωδείο Αθηνών.
(«Χαράλαμπος Γωγιός», Οι όπερες των ζητιάνων/Τhe Beggars’ Opera, ημερ. πρόσβασης 4 Αυγούστου 2019, http://www.thebeggarsoperas.gr/gr/goyos.html)