ENG
Όλοι οι συνθέτες
Πίσω στην αναζήτηση

Βισβίκης Ντέμης

#178, Γαλλία (1951)
Αντιγραφή URL σελίδας

Γεννήθηκε στο Κάïρο το 1951. Σε ηλικία πέντε χρονών, οι γονείς του επιστρέφουν στην Ελλάδα όπου λίγα χρόνια αργότερα αρχίζει τις πιανιστικές του σπουδές στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών με καθηγήτριες τις κυρίες Κική Μαριδάκη και Καίτη Τρούλη. Το 1970 εγκαθίσταται στο Παρίσι όπου η δίψα του για την έρευνα των ποικίλων μουσικών ρευμάτων τον ωθεί να πειραματισθεί σε διάφορους τρόπους έντεχνης ή αυτοσχεδιαζόμενης μουσικής. Αισθανόμενος την ανάγκη να επεξεργασθεί τα ευρήματά του, σπουδάζει από το 1974 μέχρι το 1980 αρμονία, αντίστιξη, φούγκα, ενορχήστρωση και σύνθεση στο UMIP (Université Internationale de Musique de Paris) με τον κ. Julien Falk, (συνθέτη και καθηγητή και στο Conservatoire National Superieur de Musique de Paris), διεύθυνση ορχήστρας με τον κ. George Tzipine και ολοκληρώνει τις σπουδές πιάνου με τις κυρίες Jeannine Lacour, Michelle Boegner και Eliane Richepin (UMIP).

Από το 1976 ο Ντέμης Βισβίκης έχει καταρτίσει ένα πλούσιο κατάλογο έργων πιάνου, μουσικής δωματίου και ορχήστρας. Μεταξύ άλλων μπορούν να αναφερθούν: πέντε συμφωνίες, δύο κονσέρτα για πιάνο, Savitri ορατόριο για σοπράνο, βαρύτονο και ορχήστρα, Métamorphoses d'un soleil naissant για βιολί, βιόλα, βιολονσέλο και πιάνο, Les Ailes du Songe τρίο για βιολί, βιολονσέλο και πιάνο, Incandescence για βιολί και πιάνο, Miroirs Alchimiques για κουαρτέτο εγχόρδων, Orama για είκοσο έγχορδα, Visions Extatiques για δύο πιάνα, Sphères για ορχήστρα δωματίου, Avissos για βιολονσέλο, Météore για βιολί, η τριλογία Les Astres, η τριλογία Εclampsis I - II - III, Douze Rayons, Triangles Ailés, Sept Préludes, Offrandes, Constellations για πιάνο κ.ά.

Εκτός από τη Γαλλία όπου τα έργα του έχουν παιχθεί σε διεθνώς αναγνωρισμένες παρισινές αίθουσες (Salle Pleyel, Salle Gaveau, Salle Cortot) συναυλίες με έργα του έχουν επίσης παρουσιαστεί και σε πολλές ευρωπαïκές χώρες, στις Ηνωμένες Πολιτείες και στον Καναδά. ΄Εχει συνεργασθεί με διάφορους συλλόγους σύγχρονης μουσικής όπως οι Societé National de Musique, UFPC, ACCYD, La Guilde Francaise des Artistes Solistes, τα φεστιβάλ Flaine Musique και Annecy, την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών της οποίας είναι μέλος από το 1996. Από το 1990 διάφορα έργα του για πιάνο έχουν περιληφθεί στα προγράμματα αρκετών διεθνών διαγωνισμών όπου τακτικά καλείται να παραστεί ως μέλος κριτικής επιτροπής. Από το 1995 είναι μέλος της τιμητικής επιτροπής του διεθνούς διαγωνισμού πιάνου Concours Musicale de France, ενώ από το 1994 ο ίδιος διαγωνισμός απονέμει ετησίως ειδικό βραβείο για την καλύτερη εκτέλεση έργων του στην κατηγορία: «Δίπλωμα Κονσερτίστ».

Έχει λάβει συχνά παραγγελίες για έργα μεταξύ των οποίων πέντε φορές (1990-93-95-97 και 2000) από την ΄Ecole Normale de Musique de Paris για το επιβεβλημένο έργο πιάνου στις εξετάσεις της σχολής στον βαθμό «Δίπλωμα» και «Ανώτατο Δίπλωμα Διδασκαλίας και Εκτέλεσης». Από το 1989, έργα του εκδίδονται από τους εκδοτικούς οίκους Max Eschig, Billaudot και Alphonse Leduc (Παρίσι), ενώ αρκετά έχουν ηχογραφηθεί από τις εταιρίες δίσκων Thesis, PM Productions, Syrius (Γαλλία), Doron Music (Ελβετία) και Lyra (Ελλάς). O Ντέμης Βισβίκης διετέλεσε επίσης από το 1996 μέχρι και το 1998 μέλος του καλλιτεχνικού συμβουλίου των Universal Arts.

Τον Ιανουάριο του 2014 τιμήθηκε με το Περιφερειακό και Νομαρχιακό Μετάλλιο της Τιμής της Γαλλικής Δημοκρατίας, σε αναγνώριση των καλλιτεχνικών και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων του, ως μέρος της τοπικής αυτοδιοίκησης. O Ντέμης Βισβίκης διετέλεσε «συνθέτης εν διαμονή» (compositeur en résidence) στο CRD (Εθνικό Ωδείο) της πόλης Cholet - της περιοχής Pays de la Loire - για την καλλιτεχνική περίοδο 2014/15.

Παράλληλα με την καριέρα του ως συνθέτης, ο Ντέμης Βισβίκης είναι επίσης συγγραφέας, εκδίδοντας βιβλία στα οποία αναπτύσσει τις φιλοσοφικές του αντιλήψεις. Το 2017 δημοσίευσε το βιβλίο Από τον άνθρωπο στο Θείο, ένα έργο σε τρία μέρη (Βιβλία Ι, ΙΙ, ΙΙΙ), στο οποίο επιχειρεί να καταδείξει το Απόλυτο της Αρχικής Θεμελιώδους Πηγής, από την οποία πηγάζουν οι διάφορες θρησκείες και τα αυθεντικά μυστικιστικά-φιλοσοφικά ρεύματα, και, κατά συνέπεια, την Ενότητα που συνδέει τη βαθιά ουσία τους, ανεξάρτητα από τις διαφορές και τις αποκλίσεις που φαινομενικά τις χωρίζουν λόγω των πολιτισμικών τους ανισοτήτων που συνδέονται με τα διάφορα γεωπολιτικά πλαίσια. Το 2018 δημοσίευσε το βιβλίο Διαλογισμοί επί της ουσίας της τέχνης. Αποτελεί την πεμπτουσία της έρευνάς του ως συνθέτη, στην οποία προτείνει το όραμά του για το κατ' εξοχήν έργο τέχνης, καθώς και την ευγένεια του ρόλου του καλλιτέχνη, ο οποίος, ως μεσολαβητής του κόσμου της Ψυχής, αντλεί την έμπνευσή του από τις υψηλότερες πνευματικές σφαίρες, όπου ατενίζει το άυλο Κάλλος. Το 2021, ξεκίνησε ένα μυθιστόρημα με τίτλο Το κουτί της Πανδώρας, το οποίο διαδραματίζεται το 1984. Η δράση εξελίσσεται στην Ελλάδα μέσα από διαλόγους που συχνά λαμβάνουν χώρα γύρω από τους ναούς και άλλα μνημεία του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Συνομιλίες εμπνευσμένες από τα μεγάλα υπαρξιακά ερωτήματα που απασχολούν τα μυαλά των ιδεαλιστών φιλοσόφων από την αυγή του κόσμου μέχρι σήμερα. Είναι ένα μονοπάτι που οδηγεί στο κέντρο του εαυτού μας, βασισμένο σε αυτό που ο Πλάτων περιγράφει ως «ανάμνηση».

(Demis VISVIKIS, “Βιογραφία”, ημερ. πρόσβασης 2 Ιουλίου 2019, https://www.demis-visvikis.net/435845625.html )

Έργα για σαξόφωνο

Cercles (1988)
Cascades de Feu (1990)
Mondes Irisés (1996)
Fleches d'or (2005)
TOP