ENG
Όλοι οι συνθέτες
Πίσω στην αναζήτηση

Psathas John

#100, Νέα Ζηλανδία (1966)
Αντιγραφή URL σελίδας

Βασισμένο το έργο του John Psathas στην πρόσμιξη διαφορετικών ειδών μουσικής με μύθους της τζαζ όπως ο Michael Brecker και Joshua Redman, στη δημιουργία ενός καινοτόμου ηλεκτρονικού βιβλίου (e-book) σε συνεργασία με τον Salaman Rushdie, στην αξέχαστη ηχογράφηση με τον Μεγάλο Μουφτή στο παρισινό Μεγάλο Τζαμί [Grand Mosque], στην συμπερίληψη στον κλασικό Billboard κατάλογο δισκογραφικών επιτυχιών με την ηγετική φυσιογνωμία του Serj Tankian του συγκροτήματος System of a Down, το μουσικό ταξίδι του John Psathas διέρχεται από μυριάδες είδη και έχει προσελκύσει το μουσικό κοινό σε περισσότερες από πενήντα χώρες των επτά ηπείρων (συμπεριλαμβανομένης μάλιστα και της Ανταρκτικής).

Κατά την πρώιμη περίοδο της σταδιοδρομίας του ο συνθέτης συνεργάστηκε με επιφανείς προσωπικότητες όπως οι Sir Mark Elder, Kristjan Jarvi, the Takacs Quartet, Lara St. John, the Netherlands Blazers Ensemble, Dame Evelyn Glennie, Edo de Wart, Joanna MacGregor, Pedro Carneiro, the Halle Orchestra, την New Zealand Symphony Orchestra, την Strasbourg Philharmonic Orchestra, την Symphony Orchestra of Emilia Romagna "Arturo Toscanini", τη BBC Scottish Symphony Orchestra και άλλες. Στη συνέχεια ακολούθησε μια έντονα δημιουργική περίοδος προσέγγισης του κόσμου της ηλεκτρονικής και τζαζ μουσικής, και μια σειρά υλοποίησης μεγάλων σχεδιασμών (όπως η μουσική ενορχήστρωση και σύνθεση του μεγαλύτερου μέρους της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004). Όλη αυτή η δραστηριότητα οδήγησε σε μια έκρηξη πηγαίων συνεργασιών με καλλιτέχνες από δεκάδες μουσικές παραδόσεις από την Ασία, Ευρώπη, Βόρεια και Νότια Αμερική, Αφρική και Αυστραλία.

Αυτή την περίοδο ο John Psathas δουλεύει πάνω σε ιδέες που ενσωματώνουν πτυχές αυτού του δημιουργικού ταξιδιού. Πολλά από τα πρόσφατα έργα του περικλείουν κοινωνικούς και ιστορικούς σχολιασμούς στον πυρήνα τους. Η κινηματογραφική ταινία White Lies (σύνθεση πρωτότυπης μουσικής) αναπαριστά μια έντονη σύγκρουση πεποιθήσεων και τη φύση της ταυτότητας σε ένα καταφύγιο ευρωπαίων εποίκων στην πρώιμη Nέα Ζηλανδία. Το μουσικό - οπτικό πολυθέαμα Between Zero and One έχει επιδράσεις από αρχέγονους και σύγχρονους ρυθμούς και παρουσιάζει μουσικούς από όλο τον κόσμο στη μουσική σκηνή μέσω διαδραστικής προβολής, μεταμορφώνοντας και ανατρέποντας την παραδοσιακή ιδέα της συναυλίας σε συγκεκριμένο χωρόχρονο. Το βίντεο - μουσική σύνθεση 100 Υears (σε συνεργασία με τον Serj Tankian) αποτελεί επίμονη έρευνα και προσπάθεια αναβίωσης της μνήμης της Γενοκτονίας των Αρμενίων το 1915. Πιο πρόσφατα, το επικό και πειραματικό έργο No Mans Land προκάλεσε ανοιχτά την παραδοσιακή αφιερωματική προσέγγιση στην ιστορία του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου. Το No Mans Land περιλαμβάνει κινηματογράφηση και εμπλοκή εκατόν πενήντα μουσικών από περισσότερες από είκοσι πέντε διαφορετικές χώρες όπως οι Oum El Ghait (Mαρόκο), Meeta Pandit (Iνδία), Bijan Chemirani (Ιράν/Γαλλία), Marta Sebestyen (Ουγγαρία), Βαγγέλης Καρίπης (Ελλάδα), Refugees of Rap (Συρία), Derya Turkan και Saddredin Ozcimi (Τουρκία).

Τα έργα του Ελληνα - Νεοζηλανδού συνθέτη αναδύονται σήμερα από την εκθαμβωτική λάμψη της σκηνής του εικοστού πρώτου αιώνα, όπου δυναμικές συνεργασίες με ανήσυχους δεξιοτέχνες σολίστες από όλες τις γωνιές του φυσικού και καλλιτεχνικού κόσμου οδηγούν σε αποτελέσματα που διέπονται από όραμα, συναίσθημα και έμπνευση. Η μουσική του John Psathas πέτυχε μια διεθνή αναγνώριση πρωτόγνωρη για την (μουσική) ιστορία της Νέας Ζηλανδίας. Ο συνθέτης θεωρείται πλέον ένας από τους τρεις σπουδαιότερους ζώντες συνθέτες της Ελληνικής Διασποράς.

(“Biography”, Johhpsathas.com, ημερ. πρόσβασης 13 Μαίου 2021, https://www.johnpsathas.com/biography. Η μετάφραση του πρωτότυπου αγγλικού κειμένου είναι του συγγραφέα)

Website(s) jpsathas.com
Συνεντεύξεις youtu.be/k-JgT48u_2M
TOP